همایش روز جهانی پاکسازی زمین در ایذه برگزار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: ویژه برنامه روز جهانی پاکسازی زمین در شهرستان ایذه با همت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست و با تلاش و همکاری شهرداری و برخی از فعالان زیست محیطی شهرستان ایذه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، احمد امیری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز جهانی هوای پاک در شهرستان ایذه اظهار کرد: این مناسبت به عنوان یک برنامه مدون در سطح جهان هر ساله در این بازه زمانی برگزار می‌شود و ما نیز به عنوان متولی و با توجه به وظیف ذاتی خود اقدام به اجرای این برنامه کردیم.
وی افزود: انتظار می‌رود با اجرای این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم گامی اساسی در راستای فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه با هدف حفظ و صیانت از محیط زیست و زمین به‌عنوان زیستگاه خود گامی اساسی برداشته و این حرکت‌ها را در جامعه نهادینه کنیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ زیست محیطی و تلاش در این حوزه باید توسط تمام اقشار جامعه نهادینه شود تا آیندگان نیز از این موهبت الهی بهره‌مند شوند عنوان کرد: ویژه برنامه روز جهانی پاکسازی زمین در شهرستان ایذه با همت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست و با تلاش و همکاری شهرداری و برخی از فعالان زیست محیطی شهرستان ایذه برگزار شد.
امیری ادامه داد: این برنامه با هدف پاکسازی مسیر منتهی به سایت باستانی اشکفت سلمان که به‌دلیل تردد و حضور روزانه و هفتگی بسیاری از شهروندان و گردشگران تحت تاثیر زباله‌های رها شده قرار می‌گیرد انجام شد و طی آن حجم قابل توجهی از مواد پلاستیکی از جمله بطری نوشابه و آب معدنی به عنوان یکی از مخاطرات و اجزای دیر تجزیه در طبیعت جمع‌آوری شد.
وی ادامه و موفقیت این قبیل برنامه‌ها را در گرو همکاری شهروندان دوستدار محیط زیست عنوان کرد و گفت: بدون شک این قبیل برنامه‌ها با حضور مداوم شهروندان و دوستداران محیط زیست به یک فرهنگ عمومی تبدیل خواهد شد و انتظار می‌رود این اقشار با حضور چشمگیر خود در این برنامه‌ها و همراهی کودکان و نوجوانان در انتقال این فرهنگ به عنوان یک هنجار اجتماعی برای آینده و سلامتی زمین بکوشند.
امیری با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست تصریح کرد: زباله‌های پلاستیکی از جمله بطری‌ها به‌واسطه ماندگاری طولانی مدت و عدم تجزیه‌پذیری سریع می‌تواند علاوه بر ایجاد یک چهره زشت در محیط زیست به عنوان یک خطر جدی برای آن باشد و انتظار می‌رود شهروندان پس از پابان حضور و تفریح خود از ریختن آن در طبیعت و محیط زیست خودداری کرده و آن را پس از جمع‌آوری به سطل زباله منتقل کنند.
وی در پایان از ادامه یافتن این برنامه‌ها در جهت ارتقای سلامت محیط زیست و انجام برنامه‌های آموزشی در این حوزه به منظور بهره‌مندی شهروندان و به ویژه نسل جدید به عنوان آینده‌سازان این شهرستان خبر داد.