برگزاری دومین کارگروه مدیریت پسماندهای آبادان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، دومین کارگروه مدیریت پسماندهای شهر آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان با حضور اعضاء کارگروه تشکیل گردید.
علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست آبادان با بیان گزارشی از پیگیری های بعمل آمده از مدیریت پسماند این شهرستان و دستور کار؛ جلسه را آغاز نمود. 
ربیعی معاون فرماندار آبادان در خصوص احداث کارخانه بازیافت پسماند بصورت مشترک با دو شهرستان آبادان و خرمشهر در آینده با جذب بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل انتقال پسماند از آبادان به خرمشهر علاوه بر اهمیت زیست محیطی و صیانت از تالاب شادگان این است که میزان جمع آوری زباله ها در خرمشهر به بیش از ۳۰۰ تن در روز بالغ شود و توجیه اقتصادی برای جذب سرمایه گذاران و احداث کارخانه داشته باشد این به نفع شهرستان خرمشهر است که از این پسماند به اصطلاح طلای کثیف بهره برداری اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد.
فتحی نیا گفت: مقرر شد یک تیم بازرسی متشکل از فرمانداری و محیط زیست جهت بررسی وضعیت پسماندهای حاشیه جاده قفاص تشکیل و نتیجه به معاونت محترم فرماندار جهت دستور رفع آلودگی توسط دستگاه های متولی صورت گیرد.
وی گفت:  شهرداری آبادان نسبت به راه اندازی فوری واحد پردازش و تفکیک پسماندها اقدام فوری نمایند.
فتحی نیا بیان کرد : شهرداری آبادان و شرکت پالایش نفت آبادان با همکاری هم نسبت به تهیه دستگاه خردکن چوب به منظور مدیریت اصولی در شاخه های هرس شده درختان اقدام نمایند.