تخریب ۵ باب کوخه توسط یگان حفاظت محیط زیست هندیجان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان موفق به تخریب ۵ باب کوخه وجمع آوری ۱۰ رشته تور پرنده گیری و چندین رشته طناب از متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری شد.
مصطفی حق زاده رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان در این خصوص گفت: یگان این اداره در فصل بازگیری همچون هفته های گذشته از شنبه ۲۶ مهر لغایت پنجشنبه ۱ آبان ماه اقدام به پایش در سطح حوزه استحفاظی شهرستان هندیجان جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری نمود. در این ماموریت ها که در حوزه استحفاظی شهرستان و سواحل خلیج فارس انجام گردید، موفق به تخریب ۵ باب کوخه و جمع آوری ادوات صید از قبیله ۱۰ رشته تور ، چندین رشته طناب و بیش از ۵۰۰ متر تله هوبره در طی این چند روز توسط یگان این اداره تخریب و جمع آوری گردید. همچنین یک بهله پرنده شکاری دلیجه ، یک قطعه کبوتر وحشی و یک عدد موش جربیل پس از اطمینان از سلامت به دامن طبیعت باز گردانده شدند.
وی افزود: در این پایش باتوجه به وضعیت ساحل امکان ورود خودرو به سر کوخه ها نبود که پس از حدود ۲ کیلومتر پیاده روی به محل کوخه ها رسیده و  در همین حین افراد کوخه بان از فرصت استفاده کرده و با رهاسازی پرندگان (طعمه) از محل متواری شدند.  همچنین بیش از ۳۰  راکب موتور سیکلت شناطه ای  با ورود خودروی سازمانی که از صبح وارد منطقه استحفاظی شد از محل متواری می شدند.
هندیجان با بیش از ۹۵ کیلومتر مرز آبی در جنوب شرقی استان خوزستان واقع شده است.