بازدید استاندار، معاون استاندار ، مدیرکل حفاظت محیط زیست و تعدادی از مدیران کل خوزستان از شیوند

 استاندار خوزستان به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست با حضور در شهرستان ایذه از منطقه شیوند به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت این سازمان بازدید بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه محمدجواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست ، عبیات معاون عمرانی استاندار، حاجتی رئیس برنامه و بودجه ، کیانی مدیرکل منابع طبیعی و امیری‌زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان برای بررسی مشکلات روستا و مناطق اطراف، از روستای گردشگری شیوند بازدید کردند.
محمد جواد اشرفی در نشستی که با حضور تمام مسئولان ذکر شده برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ما به مناطق بازدارنده نیست اظهار کرد:محدودیتی برای توسعه مناطق از جمله مناطق روستایی وجود ندارد و هدف ما و توسعه گردشگری، کشاورزی و خدمات در مناطق است.
وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که واگذاری زمین و اراضی ملی در مناطق حفاظت شده طبق قانون مصوب میسر نیست و نمیتوان آن را واگذار کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در پاسخ به درخواست بخشدار دهدز برای مشخص کردن مکان و جانمایی سایت پسماند این بخش توسط اداره محیط زیست بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر کار نظارت بر شیوه های دفع و سایت را بر عهده دارد و متولی مشخص کردن مکان نیست. بخشداران و دهیاران برای انجام این کار دستورالعمل هایی دارند و باید طبق آن مقررات اقدام و از اعتبارات مربوطه خود جهت انجام این کار استفاده کنند.
اشرفی در پاسخ به درخواست اضافه شدن منطقه سفیدکوه به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: این منطقه و ظرفیت های موجود در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر دارای شرایط مربوطه بود، اقدامات برای افزوده شدن به مناطق تحت مدیریت انجام می شود.
وی در پایان گفت: برنامه توسعه و تکمیل پاسگاه های محیط بانی را در دستور کار قرار داده ایم و برای تجهیز و تکمیل پاسگاه محیط بانی سادات حسینی نیز برنامه ریزی کرده ایم.