بسیج نیروهای یگان محیط زیست خوزستان در پاکسازی تالاب بامدژ از صیادان غیرمجاز

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، با حضور نیروهای یگان پنج شهرستان کار پاکسازی تالاب بامدژ از صیادان  غیرمجاز آغاز شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- بسیج نیروهای یگان محیط زیست خوزستان در پاکسازی تالاب بامدژ آغاز شد. 
محمد جواد اشرفی مدیرکل  حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ بامدژ و بمنظور جلوگیری از شکار و صید  پرندگان در یک عملیات گسترده در روز سه شنبه ۲ دی ماه ۹۹ با حضور بیش از ۳۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از ۵ شهرستان استان و با ۸ خودروی سازمانی و همکاری یک خودروی نیروی انتظامی کار پاکسازی منطقه از شکارچیان از سد شاوور شروع و با ورود به محمیه های (دامگاه صید پرندگان مهاجر) روستای مزرعه سه ادامه پیدا نمود که کلیه نیروها در دسته های مختلف نسبت به پایش منطقه و پاکسازی پس از عبور از مسیرهای سخت و گل الود در هوای سرد و مه آلود زمستان اقدام کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات حدود ۳۰ واحد کومه ( دامگاه ) که از نوع گلی و با پوشش نی بود و صیادان پرنده از این مکان برای صید استفاده می کردند، تخریب شد.
او ادامه داد: در این عملیات  تعدادی سیم تله و تورهای صید نیز جمع اوری شد . همچنین یک نفر متخلف به همراه یک دستگاه موتور سیکلت دامگذار که با چند رشته تور سعی در فرار از منطقه را داشت، دستگیر و ادوات او ضبط گردید . عملیات با تخریب و از بین بردن دو جایگاه سکونت واستراحت صیادان غیرمجاز  که از سازه گلی با پوشش نی  ساخته شده بود، ادامه پیدا کرد.
اشرفی افزود : با توجه به اینکه صیادان غیرمجاز در کنار  تالاب‌ها اقدام به ایجاد آبگیر های مصنوعی می نمایند و با  این کار و  عبور آب بصورت ایجاد حصار در چندین هکتار ایجاد کرده اند، کار دسترسی را سخت می نمایند. 
اشرفی ادامه داد: با توجه به باتلاقی بودن این دامگاه‌ها  امکان بردن تجهیزات جهت تخریب مهیا نبود و محیط بانان با تلاش فراوان موفق شدند، یکی از بزرگترین آبگیرهای این منطقه را که امکان تخلیه آب در آن وجود داشت را در نقطه ای با ایجاد شکاف در حصار آن اقدام به تخلیه آب و تخریب آن نمایند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن قدردانی از همکاری فرمانده نیروی انتظامی استان در کمک به مجموعه محیط زیست در برخورد با متخلفین شکار و صید گفت: این عملیات تا برخورد کامل با شکارچیان و صیادان غیرمجاز در سراسر استان ادامه خواهد یافت.