رها سازی پرنده قرقی آسیب دیده توسط سرویسکار کنار جاده ای در محور اهواز - اندیمشک

  به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: یک بهله پرنده شکاری قرقی در حین تعقیب و گریز طعمه خود ، با خودرو سرویسکار کنار جاده ای محور اندیمشک – اهواز که در کنار محور  مشغول سرویس فیلتر کامیون داران  بود، بشدت برخورد و توسط وی مورد تیمار نخستین مانند نگهداری کوتاه در محیط آرام و دادن آب به پرنده آسیب دیده  قرار گرفت و پس از سلامت،  پرنده قرقی را در طبیعت  رهاسازی نمود  . 
سعید عیدی گماری رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در این ارتباط گفت: بنا به گفته اکبر سعادتی مهر ، پیش از لحظه رهاسازی پرنده، راننده خودرویی پیشنهاد خرید پرنده را  به وی می دهد ، اما با وجود نیاز مالی ، حاضر به معاوضه لذتِ رهاسازی پرنده تیمار یافته، با پول نمی گردد.
سعید عیدی گماری رییس اداره محیط زیست اندیمشک بیان کرد: حسب بررسی بعمل آمده از فیلم گرفته شده توسط این دوستدار حیوانات ، نام پرنده رهاسازی شده قرقی و با جنسیت ماده تشخیص داده شد.  
قرقی پرنده حمایت شده ، نیمه مهاجر، از راسته شاهین سانان و  خانواده  قوشیان  است.  طعمه اصلی آن عموماً پرندگان و پستانداران کوچک جثه است.به هنگام  تعقیب  طعمه خود، به شتاب اولیه فوق العاده  دست می یابد که در کمتر پرندهِ شکاری یافت می شود.