پاکسازی طبیعت و گردشگاه‌های طبیعی در شهرستان هندیجان

 در روز یکشنبه مورخ ۲۱ دیماه  توسط انجمن های محیط زیستی و علاقه مندان محیط زیست اهالی روستای بوطاهری در هندیجان پاکسازی شد
به گزارش روابط  عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان خوزستان- با مشارکت انجمن آوای محیط زیست سبز اندیشان خلیج فارس هندیجان و علاقمندان به طبیعت و محیط زیست و اهالی روستای بوطاهری طبیعت زیبا و منطقه گردشگری سد بوطاهری از وجود زباله پاکسازي شد.
مصطفی حق زاده رئيس اداره محيط زيست شهرستان هندیجان در این باره گفت: قطعا بدون مشارکت مردم و علاقه مندان طبیعت، اجرای این چنین برنامه هایی ممکن نخواهد بود. طبیعت و زمینی که ما در آن ساکن هستیم امانتی است از طرف خداوند متعال که همانگونه که در قرآن کریم می فرماید: همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خودم به معنای آن است که ما امانت دار هستیم و باید از  امانتی که به ما سپرده شده به درستی استفاده و نگهداری کنیم و برای نسل های آینده میراث خوبی بجا بگذاریم .انجام چنین برنامه هایی در حقیقت تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی می باشد که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه عمومی  می داند و محیط زیست جز با مشارکت آحاد مردم حفظ نخواهد شد.
حق زاده اینکه یک روز در طبیعت سپری کنیم و زباله را به این تصور که افراد دیگری بیایند و آن را پاکیزه کنند را یک تصور اشتباه بیان کرد و گفت: همانطور که در پاکیزگی محیط خانه و زندگی خود حساس هستیم باید نسبت به طبیعت نیز این حس را داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز ما هم در این اقدام ارزشمند تشکل های مردمی و طبیعت دوستان بخصوص اهالی با فرهنگ و طبیعت دوست روستای بوطاهری قرار گرفتیم و خوشبختانه تمام منطقه مورد هدف از زباله های مختلف پاکسازی گردید.با اجرای این برنامه و برنامه های دیگر در تلاش هستیم که فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درست استفاده کردن از آن را به مردم ترویج دهیم.
در پایان حق زاده افزود: امید است با اینگونه فعالیت ها و پویش های خود جوش مردمی بتوانیم در حمایت از محیط زیست منطقه و شهرستان  گامی بلند در جهت ارتقاء فرهنگ نه به ریختن زباله برداریم.