نهال کاری توسط سازمان های مردم نهاد به مناسبت آغاز هفته هوای پاک در خوزستان

 سمن های زیست محیطی اهواز و اندیمشک به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک، نهال کاشتند
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- همزمان با آغاز هفته هوای پاک، سمن‌ها زیست محیطی اهواز و اندیمشک در برنامه مشترک و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و اداره محیط زیست اندیمشک ۲۰۰ نهال بومی کاشتند.
در این مراسم که در روز جمعه ۲۶ دی ماه و به مناسبت روز ملی هوای پاک در محل طرح درختکاری و جنگل کاری دولتی ۱۰۰۰ هکتاری کوثر اندیمشک انجام شد ، بیش از ۲۰۰ نهال کنار از گونه های بومی منطقه کاشته شد.
در این مراسم کارشناسانی از منابع طبیعی شهرستان نحوه صحیح کاشت نهال را قبل از شروع برنامه آموزش دادند.
سعیدی عیدی گماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیمشک نیز در مطالبی ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، هدف از برگزاری این مراسم را علاوه بر توسعه فرهنگ درختکاری ، گام مهم در حفظ و توسعه فضای سبز عنوان نمود و خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در برنامه های زیست محیطی شد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی در بسیاری از برنامه و فعالیت ها بعنوان یار و یاور ادارات محیط زیست هستند .
لازم بذکر است، در راستای گرامیداشت هفته هوای پاک در استان خوزستان برنامه های مختلفی از جمله درخت کاری و پاک سازی طبیعت استان انجام میشود . مناسبت امسال هفته هوای پاک از ۲۶ دی ماه تا اول بهمن برگزار می شود و شعار امسال این مناسبت ( هوای پاک ،تعهد مسئولان، مشارکت مردمی ) عنوان شده است.