اجرای برنامه پاکسازی کمپ گردشگری تاراز به مناسبت هفته هوای پاک در شهرستان اندیکا

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - مورخ 28/10/99 برنامه پاکسازی جهت کمپ گردشگری تاراز با همکاری حوزه علمیه  انجام گرفت. 
احمد طهماسبی شاه منصوری سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان نمود: در این روز (28 دی) که روز طبیعت و هوای پاک نامگذاری شده است برنامه پاکسازی با همکاری خوب حوزه علمیه شهرستان انجام گرفت و مقدار زیادی زباله و کیسه های پلاستیکی رها شده در کمپ گردشگری جمع آوری شده و به محل جایگاه دفع زباله شهرمنتقل شد. با توجه به اینکه منطقه گردشگری تاراز به دلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی و هم مرز بودن با استان چهار محال بختیاری یکی از نقاط گردشگری شهرستان می باشد و سالیانه تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه سفر نموده و در نتیجه بی توجهی بعضی از گردشگران متأسفانه حجم زیادی از زباله در کمپ رها می گردد و با عنایت به این موضوع اقدام به پاکسازی این نقطه نمودند.
وی افزود: به منظور ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه روز ۲۹ دي ماه را به عنوان روز ملي هواي پاك اعلام شده است. شایان ذکر است که هفته هوای پاک سال جاری با عنوان "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" نامیده شده است.
طهماسبی از تمامی گردشگران و شهروندانی که روزهای تعطیل خود را در طبیعت و کمپ گردشگری تاراز می گذرانند درخواست نمود ، پس از پایان تفریح و گردش زباله ها را جمع آوری نموده و به سطل زباله منتقل نمایند.