افتتاح سیستم پایش لحظه ای شرکت نفت پاسارگاد آبادان به مناسبت هفته هوای پاک

 به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان، به مناسبت هفته هوای پاک سیستم پایش لحظه ای شرکت نفت پاسارگاد آبادان  افتتاح شد.
علی فتحی نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: صبح روز سه شنبه 30 دیماه سیستم پایش لحظه ای شرکت نفت پاسارگاد همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با حضور معاون فرمانداری ویژه، روسای ادارات شهرستان آبادان و مسئولین شرکت نفت پاسارگاد افتتاح و به بهره برداری رسید.
فتحی نیا در این مراسم با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است بر رعایت اصول زیست‌ محیطی در فعالیتهای صنعتی از طرف صنعت تاکید نمود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان آبادان تعدادی از واحدهای صنعتی  مجهز به سیستم پایش برخط می باشند که امیداریم سایر واحدهای صنعتی دیگر نیز نسبت به این تکلیف قانونی هرچه سریعتر اقدام نمایند.
گفتنی است: به استناد بند ب ماده 192 قانون برنامه 5 توسعه اقتصادی و اجتماعی کلیه واحدهای صنعتی بزرگ ملزم به نصب سیستم پایش لحظه ای با توجه به دستورالعمل های ارائه شده از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
شرکت نفت پاسارگاد در سالجاری نسبت به نصب سیستم مزبور بر روی کوره  برای اندازه گیری  گاز خروجی از دودکش ها  اقدام نمود و به مناسبت هفته هوای پاک این سیستم راه اندازی شد.