تاسیس سایت امحای پسماندهای پزشکی در اندیمشک

 
رئیس محیط زیست اندیمشک از تاسیس سایت امحای پسماندهای پزشکی باهدف بی خطر سازی خبر داد:

سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان از اندیمشک، گفت : روزانه بیش از هزار کیلو پسماند پزشکی در اندیمشک از سوی بیمارستان،مطب ها،درمانگاه ها تولید می شود که در گذشته این پسماندها با زباله های شهری ادغام و درمحل دفن پسماندهای شهری واقع در کیلومتر یازده جاده سد دز اندیمشک معروف به جارمه دفن می شدند.
اولویت  اهداف این سایت فارغ از  جداسازی از پسماند های عادی شهری  بی خطر سازی پسماند های پزشکیست. 


او افزود : شدت  و بار آلودگی پسماندهای پزشکی بسیار بالا است. پیشتر برخی از پرندگانی که از این پسماندها تغذیه می کردند، دچار بیماری های میکروبی روده ای می شدند که برای پرندگان علاقه مند به تغذیه پسماند اندیمشک واقعا یه معضل محسوب می شد.

عیدی گماری ادامه داد: تمامی پسماندهای پزشکی  روزانه جمع آوری شده و به سایت امحا انتقال داده می شود که در آن جا با استفاده از دستگاه های  ماکرو ویو و اشعه با حرارت بالا، تمامی میکروب ها، اسپورها و ...که در درون پسماند های پزشکی قرار دارند بصورت عملی از بین می روند. بعد از  امحای اولیه، پسماند ها مجددا وارد دستگاه خردکن شده و بسیار ریز می شوند. درمرحله آخر با بررسی معرف های نهاده شده درون  باکس پسماند ها،   عملیات  بی خطر سازی  به اتمام می رسد. 

متعاقبا پسماند های پزشکی امحای شده توسط خودرو به سایت دفن پسماند شهری واقع در کیلومتر یازده جاده سد دز اندیمشک موسوم به جارمه منتقل شده و در آن جا همراه با سایر  پسماندهای غیرعفونی شهری دفن می شوند.

رئیس محیط زیست اندیمشک تصریح کرد : اندیمشک دومین شهر در استان خوزستان است که سایت امحای پسماندهای پزشکی را از طریق تصمیمات  کارگروه مدیریت پسماند به ریاست معاونت محترم سیاسی  فرمانداری تاسیس نمود.