اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا توسط محیط بانان منطقه انجام گردید.
احمد طهماسبی شاه منصوری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان نمود: نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کاملا حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد. 
در طرح یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آنها برای انسان و نقش آنها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده بازگو می شود.
وی اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و سنین کودکی و نوجوانی را بسیار اثر گذار دانست و اظهار داشت: دانش آموزان در این طرح با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آشنا می شوند و محیط بانان نیز به پرسش های دانش آموزان و معلمان پیرامون وظایف و رسالت حفاظت محیط زیست پاسخ می دهند.
طهماسبی طرح یک ساعت با محیط بان را گامی بلند در راستای حفاظت آگاهانه از محیط زیست دانست و با ذکر این مطلب که بدون مشارکت مردمی صیانت از محیط زیست بسیار سخت و ناممکن است، گفت:در این طرح سعی شده در کنار توزیع  بسته های آموزشی و فرهنگی، حس مسئولیت دانش آموزان نسبت به محیط زیست و عشق به طبیعت برانگیخته شود و با پوشش گیاهی و جانوری و همچنین آثار زیان بار استفاده از پلاستیک آشنا شوند.