بررسی وضعیت تخصیص حقابه جنگل های پایین دست رودخانه دز در دزفول

 رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از لزوم تخصیص حقابه محیط زیست در این شهرستان خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان - طی نشستی با حضور ریاست و کارشناسان ادارات محیط زیست و امور آب شهرستان دزفول وضعیت تخصیص حقابه محیط زیست در پایین دست رودخانه دز بررسی گردید.
رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص بیان داشت : بحران کم آبی و خسارات  احتمالی ناشی از آن از طرفی و وجود جنگل های غنی گز و پده در جنوب شهرستان و همچنین زیستگاه ارزشمند گونه های در معرض خطر انقراض لاکپشت فراتی و گوزن زرد در این منطقه از طرفی دیگر، مستلزم تعیین میزان حقابه محیط زیست بصورت ثابت در پایین دست رودخانه دز می باشد. 
به همین منظور طی جلسه ای که به همین منظور تشکیل گردید، راهکارهای عملی جهت تحقق این امر از سوی طرفین عنوان و بررسی گردید.
روئینیان رییس اداره امور آب شهرستان دزفول ضمن اعلام آمادگی کامل آن مدیریت اعلام داشت: حفاظت از محیط زیست یکی از اولویت ها و دغدغه های آن مدیریت بوده و برای حفاظت از آن از هیچ تلاشی رویگردان نخواهیم بود.
در پایان این نشست مقرر گردید ضمن انجام بازدید های میدانی لازم، مطالعات طرح تعیین میزان حقابه محیط زیست از سوی این اداره انجام گردد.