برگزاری مراسم نهال کاری در مدرسه پسرانه بعثت شادگان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان – رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان اظهار کرد: برگزاری مراسم درختکاری با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی پسرانه بعثت شهرستان شادگان برگزار شد.
 وی عنوان کرد : درخت نماد آبادی، سرسبزی و خرمی است و شاید یکی از مهم‌ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات محسوب می‌شود. در دین مبین اسلام و روایات براهتمام به درختکاری و حراست و حفاظت از درختان تأکید شده است.
مجدمی  افزود : درختان و جنگل‌ها در ایجاد تعادل آب و هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش گرمای زمین و سرسبزی و شادابی محیط زندگی بسیار اثر گذار هستند. در واقع روز درختکاری، روزی که باید دست دوستی به سوی طبیعت دراز کنیم و پیوندی عمیق با آن برقرار سازیم.
رئیس اداره محیط زیست شادگان تصریح کرد: بر این باوریم راه گسترش فرهنگ درختکاری و حراست از منابع طبیعی از آموزش‌وپرورش و مدارس می‌گذرد. طبیعتاً اگر دانش‌آموزان در این زمینه نقش‌آفرین باشند برکات و ثمرات آن ماندگارتر خواهد بود. آن‌هم در جهاتی که با صنعتی شدن و گسترش صنعت و تکنولوژی شاهد تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی، سوختن و نابودی جنگل‌ها هستیم؛ بنابراین راهی جز توسعه درختکاری و حراست از منابع طبیعی وجود ندارد.
در این مراسم معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش ، مدیریت آموزشگاه بعثت ، دانش‌آموزان و معلمان  نیز با کاشت نهال بر اهمیت درختکاری و حراست از درختان تأکید کردند.