لک لک آسیب دیده در شوشتر پس از تیمار به دامان طبیعت بازگشت

 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از تیمار و رهاسازي یک قطعه لک لک سفید تحویل داده شده از سوی شهروندان در زیستگاه طبیعی خود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان_ بهروز نجاتی با بیان این خبر افزود : این لک لک که دچار آسیب دیدگی جزئی از ناحیه بال و ضعف عمومی شده بود از سوی یکی از شهروندان در منطقه عرب حسن زنده گیری و تحویل اداره داده شد که بلافاصله برای تیمار و درمان‌های لازم توسط دامپزشک اداره کل به اهواز منتقل و پس از بهبود شرایط و اطمینان از سلامت در زیستگاه طبیعی خود در همان منطقه رهاسازي و به دامان طبیعت برگشت داده شد.
لک‌لک سفید یا حاجی لک‌لک حدوداً 102 سانتی‌متر طول دارد و در زمره بزرگ‌ترین پرندگان کنار آبزی (خشکی-آبزی) است. رنگ آمیزی پرو بالش به گونه‌ای است که از سایر پرندگان سفید، متمایز می‌شود. پاها و منقار بلند و قرمز رنگ و گردن دراز و کشیده، به رنگ سفید است. سر، روتنه و دم، سفید و شاهپرهای اولیه و ثانویه، سیاه‌رنگ است. به صورت گله‌های نامنظم مهاجرت کرده و پرنده‌ای انسان گراست. عمدتا از ماهی، دوزیستان، حشرات، نرم‌تنان و گاهی نیز از جوندگان کوچک و خزندگان تغذیه می‌کند.