استمرار رهاسازی آب باعث بازگشت تالاب به روزهای خوب خواهد شد

 
 معاون محیط زیست دریایی ، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست سازمان، در بازدید از تالاب هورالعظیم - سازمان  آب و برق ۲۵۰ میلیون متر مکعب حق آبه برای خرداد تا شهریور ماه تالاب هورالعظیم تعهد نموده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، معاون محیط زیست دریایی ، تالاب‌ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست در روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه از نهرهای ورودی آب به تالاب هورالعظیم بازدید کرد.
 در جریان این بازدید احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : خوشبختانه با رهاسازی آب با دبی ۱۶۰ متر مکعب در ثانیه از  سد کرخه در روز چند گذشته ، امروز شاهد ورود حجم خوبی از این آب هستیم که در حال  وارد شدن به  تالاب هورالعظیم است.
 وی ابراز امیدواری کرد که  شرایط رهاسازی آب استمرار داشته باشد تا  وضعیت تالاب به روزهای خوب گذشته بازگردد .
او ادامه داد : با توجه به پیش رو بودن ماه های گرم سال همچون مرداد و شهریور ماه که از  گرم ترین ماه های سال  در استان خوزستان هستند ، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تعهد ۲۵۰ میلیون مترمکعبی حق آبه که از  خرداد تا پایان شهریور ماه از سوی سازمان آب برق خوزستان پیش‌بینی شده را بتوان عملی کند تا بتوانیم وارد سال آبی جدید شویم و  ان شاءالله با لطف پروردگار بارندگی‌های خوبی اتفاق بیفتد و این تالاب کار کرد های طبیعی خود را برای مردم منطقه مردم ، استان خوزستان و  ملت ایران که  بسیار با اهمیت است داشته باشد.
 معاون محیط زیست دریایی ، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری خوب جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، استاندار خوزستان ، نمایندگان و سایر مسئولین برای رهاسازی آب و احیای مجدد تالاب تقدیر و تشکر کرد.

لازم بذکر است در یک ماه گذشته با کاهش ورودی آب به تالاب هورالعظیم این تالاب دچار تنش آبی شد و بخش هایی از  این تالاب با کاهش آب و خشکی مواجه شده بود.