ضاربان محیط بانان دزفول در چنگال عدالت گرفتار شدند.

 محکومیت نهایی ضاربان محیط بانان دزفول پس از فرجام خواهی ایشان، توسط دستگاه قضا تایید گردید.

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ضمن تقدیر از همکاری و زحمات بی دریغ پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان دزفول و همچنین قضات عدالت خواه این شهرستان اذعان داشت: با گذشت بیش از سه سال از ضرب و شتم و مجروحیت محیط بانان توسط صیادان غیر مجاز با پیگیری های فراوان صورت گرفته متخلفین شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی گردیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، به تشکیل چندین جلسه رسیدگی به تخلف متهمین این پرونده اشاره کرد و گفت؛ علی رغم طولانی شدن مراحل دادرسی، خوشبختانه باعنایت ویژه و بررسی دقیق مستندات این پرونده توسط قضات محترم و عدالت پیشه در نهایت ضارب اصلی در دادگاه تجدید نظر استان محکوم به زندان و پرداخت دیه گردید.
وی در پایان افزود؛ متاسفانه در سه دهه گذشته، بیش از ‌۱۴۰محیط‌ بان در کشور در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به مقام والای شهادت نائل و دست‌کم نزدیک به ۳۷۰ تن جانباز شده‌اند، که امیدواریم با لایحه اخیر حمایت قضایی از محیط بانان که مورد تایید مجلس شورای اسلامی واقع گردید، شاهد تغییرات مثبت در پشتیبانی از این قشر خدوم و مجاهد باشیم.
گفتنی است در پی درگیری مسلحانه صیادان غیر مجاز با محیط بانان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷، در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز، سه تن از محیطبانان مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و دچار جراحات شدید گشتند. که انتشار تصاویر این حادثه در فضای مجازی، واکنش گسترده حامیان محیط زیست و رسانه ها را در پی داشت.