بازدید سرزده کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شادگان از وضعیت زیست محیطی بیمارستان شهید معرفی زاده

 کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شادگان به طور سرزده از وضعیت مدیریت پسماندهای پزشکی و تصفیه خانه فاضلاب و محل امحا زباله بیمارستانی و مراکز درمانی شادگان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره  کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان – رحیم مجدمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان  اظهار داشت: طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند و همچنین ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و وابسته مدیریت صحیح و اصولی پسماندهای پزشکی از قبیل تفکیک صحیح پسماندهای عادی از عفونی, بی خطرسازی پسماندهای عفونی، پسماندهای تیز و برنده، امحاء پسماندهای شیمیایی، دارویی و پاتولوژیک از جمله مواردی است که باید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به دقت رعایت شده و بر عهده تولید کننده است. با توجه به حساسیت موضوع و خطر انتقال عوامل بیماری‌زا در شرایط پیش آمده کنونی در بحران اپیدمیک ویروس کووید 19، نظارت و کنترل مدیریت این دسته از پسماندها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
مجدمی در ادامه افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی این اداره و کارگروه مدیریت پسماند شادگان اقدامات خوب و مؤثری نیز در زمینه اجرای سیستم تصفیه فاضلاب های بیمارستانی صورت گرفته و در دستور کار است.   
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در پایان متذکر شد ، جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان با متخلفان بر طبق قوانین موضوعه برخورد جدی صورت می گیرد.