اهدای علوفه از سوی خیر محیط زیست به منطقه حفاظت شده کرائی

 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : از سوی یکی از دوستداران محیط زیست یک تن علوفه برای تعلیف وحوش به منطقه حفاظت شده کرائی اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان_ بهروز نجاتی تصریح کرد : با توجه به فصل گرم سال و خشکسالی و کم بارشی سال گذشته که باعث کاهش سطح علوفه در مراتع شده است نیاز به توزیع دستی علوفه در مناطق حفاظت شده و زیستگاه چهارپایان وحشی احساس می‌ شود.

وی افزود : مسلم قلی زاده یکی از دوستداران محیط زیست است که در این شرایط بحرانی به یاری ما شتافته و یک تن یونجه به منطقه حفاظت شده کرائی جهت تعلیف قوچ و میش این منطقه ارسال کرده است. 

وی ضمن تشکر از این خیر محیط زیست ابراز امیدواری کرد که با همیاری و همراهی شهروندان و خیرین محیط زیست صیانت از محیط زیست و تنوع زیستی منطقه از جمله حفظ جمعیت گونه های ارزشمندی چون قوچ و میش بهتر از گذشته صورت خواهد گرفت.

منطقه حفاظت شده کرائی با وسعت بالغ بر ۶٠ هزار هکتار در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شوشتر واقع شده و علاوه بر اهمیت زیستگاهی، اکولوژیکی و تنوع زیستی منحصر به فرد، مهمترین زیستگاه قوچ و میش یا گوسفند وحشی در استان خوزستان محسوب می شود.