شروع عملیات لوله گذاری و بستن سیل بند زه آب کانال نیشکر باهدف حفظ آب در تالاب بین المللی شادگان

 
مجدمی از شروع عملیات لوله گذاری و بستن سیل بند زه آب کانال شرکت نیشکر خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان – رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان تصریح کرد : عملیات لوله گذاری و بستن سیل بند زه آب کانال نیشکر  با هدف حفظ و نگهداری ذخایر آبی و جلو گیری از خشک شدن قسمت های  زیادی از تالاب بین المللی شادگان مسیر اهواز بطرف آبادان و نواحی مرکزی آن است .
وی اعلام کرد - عملیات کارگذاری  2 حلقه لوله ،  لوله اول  1200 و دومین لوله  1000 بر روی سیل بند زه آب نیشکر در انتهای کانال انتقال آب کارون به تالاب شادگان اجرایی شد . 
رئیس اداره محیط زیست شادگان گفت : تالاب بین المللی شادگان  یک سیستم زیست محیطی وسیع متشکل از تالاب های شیرین و شور، به علاوه خلیج جزر و مدی خور موسی و جزایر آن است. تالاب در پائین دست حوزه رودخانه جراحی بین شهرهای شادگان، آبادان و ماهشهر در استان خوزستان قرار دارد و در سمت پائین دست، به خلیج فارس می پیوندد. 
 رحیم مجدمی افزود : از ویژگی های مهم و بی نظیر تالاب شادگان می توان به مقیاس بزرگ، طبیعی بودن، تنوع زیستگاهی و نقشی که در تامین معیشت ساکنان محلی ایفا می کند.
وی اشاره كرد: سه شهر بزرگ شادگان، آبادان و ماهشهر در حاشیه این تالاب و تعدادی روستا نیز در مجاورت آن قرار دارند، همچنين سه روستا در داخل این تالاب قرار گرفته اند. جمعیت شهر شادگان و روستاهای اطراف از نظر تاریخی برای تامین معاش وابسته به تالاب هستند.