دستگیری متخلفین صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکتروشوکر در شهرستان لالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مهدی زمانپور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی، با محکوم کردن این اقدام از صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکتروشوکر توسط صیادان متخلف و قانون شکن اظهار داشت: قوانین محیط‌زیستی تحت هیچ شرایطی روش‌های کشتار جمعی صید و شکار را مجاز نمی‌داند و اغلب ماهی‌ها در این روش با ولتاژ بالا فلج شده و از بین می‌روند. استفاده از این وسیله باعث مختل شدن اکوسیستم طبیعی تالاب ها و رودخانه ها، هدررفتن هزینه های کلان تکثیر و رهاسازی بچه ماهی و در نهایت کاهش درآمد صیادان محلی که تنها راه امرار معاش آنان از طریق صیادی مجاز است خواهد شد.
 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی از شناسایی چندین صیاد غیرمجاز که با روشهای مخرب اقدام به صید با روش الکتروشوک کرده اند خبر داد. 
زمانپور اظهار کرد: طی گشت زنی و بازرسی یگان حفاظت محیط زیست  در سطح حوزه استحفاظی جهت جلوگیری از صید غیر مجاز، یک دستگاه ژنراتور برق، ادوات صید غیر مجاز ماهی و 30 قطعه ماهی کشف و ضبط گردید.

زمانپور افزود: به دستگیری سه نفر در این رابطه تصریح کرد: در این راستا متهمان به همراه محموله کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.
افراد سودجو به جای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز، برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند که این روش غیرقانونی علاوه بر تلف شدن گسترده آبزیان منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی می‌شود.

سالانه حدود 10هزار تن ماهی در آبهای داخلی ، رودخانه ها و دریاچه های پشت سدهای استان خوزستان صید می شود.
زمانپور افزود: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.