تخریب ۲۵باب کوخه زنده گیری پرندگان شکاری و جمع آوری ۴ کیلومتر تله هوبره در شهرستان هندیجان

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان از تخریب ۲۵باب کوخه زنده گیری پرندگان شکاری و ۴ کیلومتر تله زنده گیری هوبره در  مناطق شهرستان هندیجان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - ۲۵ باب کوخه زنده گیری پرندگان شکاری در شهرستان هندیجان تخریب گردید.
 مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان با بیان این مطالب گفت:  از اول مهرماه با شروع فصل  بازگیری یگان این اداره با گشت و کنترل مستمر در مناطق  این شهرستان  موفق به تخریب ۲۵ باب کوخه زنده گیری پرندگان شکاری و جمع آوری بیش از ۴ کیلومتر تله هوبره شده اند.
حق زاده گفت : با شروع مهاجرت پرندگان شکاری از قبیله بحری،بالابان از عرض های شمالی به مناطق جنوبی کشور افراد سود جو  با احداث کوخه و نصب شناطه (تور مشبک) بر روی کبوتر  در سواحل خلیج فارس اقدام به زنده گیری این پرندگان با ارزش به این صورت پرنده شکاری که دنبال غذا هستند با دیدن کبوتر اقدام به شکار آن می کند غافل از اینکه صیادان از کبوتر که مجهز به شناطه است به عنوان طعمه استفاده کرده و پرنده شکاری را صید می کنند و از طریق واسطه به کشورهای حاشیه خلیج  فارس  و به شیوخ این کشورها جهت تفریح و باز بازی به قیمت گزافی فروخته می شوند . 
وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۴ کیلومتر تله و سیم  زندگیری هوبره  و ۲۵ رشته تور و طناب زنده گیری پرنده  توسط یگان حفاظت این اداره جمع آوری گردیده و تعداد زیادی پرنده از قبیله دلیجه،کبوتر و حیوانات کوچکی مثل موش جربیل پس  از کشف از افراد سودجو  و اطمینان از سلامت آنها در طبیعت رهاسازی شدند‌.
در پایان از تمان دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه قاچاق پرندگان شکاری به نزدیکترین اداره محیط زیست  اطلاع رسانی شود.