برگزاری دوره آموزشی دفاع شخصی ویژه محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - دوره آموزش دفاع شخصی ویژه محیط بانان حفاظت محیط زیست استان خوزستان برگزار شد.
 در ابتدای این دوره آموزشی علی بنی عگبه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز  گفت: در برنامه های آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست ، دوره های ویژه به منظور آمادگی از لحاظ جسمی ، فنی و عملی برای همه رده‌های سازمانی دیده و مصوب شده است.
او ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت محیط بانان محیط زیست که به عنوان نوک پیکان بخش اجرایی در  سازمان حفاظت محیط زیست در حال فعالیت هستند و در مناطق چهارگانه در حال خدمت هستند، دوره آموزشی آمادگی جسمانی پیش بینی شده است که با توجه به فعالیت محیط بانان و درگیری با متخلفین و متجاوزین به طبیعت و محیط زیست ضرورت داشتن آمادگی جسمانی و همچنین یاد گیری  فنون دفاع شخصی  ضروری است که این پرسنل باید فرا بگیرند و به همین منظور این  دوره ها پیش بینی شده تا در صورت بروز  درگیری در حین انجام خدمت  کمترین آسیب به محیط بانان وارد شود .
وی افزود: مدت آموزش این دوره ۵۶ ساعت می باشد و بر اساس تفاهم نامه‌ای که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و هیئت رزمی استان خوزستان منعقد گردیده است، این دوره قرار است برای کلیه پرسنل محیط بان در سراسر استان برگزار شود. 
وی از محیط‌بانان خواست تا با انگیزه در این دوره  آموزشی شرکت کنند  و فنون  این دوره را بخوبی  فرا گیرند تا در مواقع ضروری بتوانند از خود دفاع کنند.
 لازم به ذکر است، در  اولین روز  این دوره آموزشی ، محیط‌بانان شهرستان های اهواز، کارون، باوی و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان حضور داشتند.