بررسی وضعیت زیست محیطی بیمارستان های شهرستان آبادان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- وضعیت زیست محیطی بیمارستانهای شهرستان آبادان با حضور کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان، مورد بررسی و نظارت کارشناسی قرار گرفت.
علی فتحی نیا رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در این خصوص گفت: با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت زیست محیطی و لزوم مدیریت صحیح پسماند،  بازدید دوره ای از مراکز درمانی شهرستان آبادان، توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان صورت گرفت.
فتحی نیا ادامه داد : وضعیت پسماندها از تولید تا امحاء و دفع و همچنین وضعیت دفع فاضلاب مورد بررسی و نظارت قرار گرفت .بدیهی است کنترل  پسماندها و فاضلابهای بیمارستانی و مدیریت صحیح و اصولی آنها نقش بسزایی در سلامت و بهداشت ساکنین شهر دارد و موجب جلوگیری از انتقال عوامل بیماریزا به خارج از مراکز بهداشتی درمانی و آلوده شدن منابع آب و خاک می گردد.
وی در پایان خاطر نشان نمود: امید است با اتخاذ روش های نوین و پیشرفته بتوانیم هرچه بیشتر در جهت ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه گام برداریم و سلامتی را برای مردم به ارمغان آورده و محیط زیستی عاری از آلودگی و بیماری داشته باشیم.