تاخیر در آغاز کار ادارات اهواز و کارون در روز دوشنبه به علت آلودگی هوا


ساعت کاری ادارات شهرستان‌های اهواز و کارون به علت شرایط اضطرار آلودگی هوا فردا با دو ساعت تاخیر از ساعت ۹:۳۰ آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

نظر به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در برخی از شهرهای استان خوزستان و تایید مرکز بهداشت استان، جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۴ روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه) با حضور کلیه اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در محل سالن جلسات اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد و پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی و تبادل نظر، موارد زیر برای اعمال در دوشنبه (۲۰ دی‌ماه)  به تصویب رسید:
1-مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای ِآموزشی  دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی‌ماه در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود. لازم به ذکر است امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.
۲-فعالیت کلیه ادارات شهرستان های اهواز و کارون در روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه از ساعت ۷:۳۰ به ۹:۳۰ تغییر و با ۲ ساعت تاخیر آغاز شد.
۳- سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مکلف گردید در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای آجرپزی، آسفالت، صنایع فولادسازی، شرکت کربن و... پیرامون شهر اهواز تا زمان وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا اطلاع‌رسانی نماید.
۴-اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان موظف گردید نسبت به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی و منابع متفرقه آلاینده هوا در شهرستان‌های اهواز و کارون تا زمان رفع شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام نماید.
۵-مقرر گردید شهرداری اهواز و کارون نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق شهری اقدام نمایند و از طریق پایش مداوم ویژه از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات و لاستیک های فرسوده جلوگیری نمایند.
۶-شرکت‌های توسعه نیشکر پیرامون شهرستان اهواز و کارون مکلف شدند از سوزاندن مزارع خود داری نمایند.
۷-مقرر گردید پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی و انواع وسایل نقلیه دودزا ، در سطح شهرستان های اهواز و کارون ممانعت به عمل آورد.
۸-مقرر گردید معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی جندی شاپور توصیه‌های خودمراقبتی برای گروه‌های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا را از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان، خبرگزاری‌های استانی و روابط عمومی استانداری اطلاع رسانی نماید.
۹-مقرر گردید نیروگاه رامین در شرایط اضطرار آلودگی هوا از سوخت گاز استفاده نماید.
۱۰-مقرر گردید واحدهای بهره‌برداری نفت و گاز کارون و مارون در محدوده شهرستان اهواز و کارون نسبت به کنترل و جلوگیری از تشدید آلودگی اقدام نمایند."