جلسه بررسی آلودگی هوای منطقه هفت شهیدان و ذیلایی

جلسه بررسی آلودگی هوای منطقه هفت شهیدان و ذیلایی با حضور رئیس و کارشناسان اداره محیط زیست ، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، شرکت پتروشيمی مسجدسلیمان، بخشدار مرکزی و دهیار روستای هفت شهیدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان : این جلسه برای بررسی و جلوگیری از آلودگی هوا در منطقه هفت شهیدان و ذیلایی تشکیل شد. 
مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان با تبریک ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک گفت : اهمیت ضرورت رعایت استانداردهای تکلیف شده در قوانین محيط زيستی برای صنايع  و بر رفع مشکلات ناشی از آلودگی هوا در منطقه با انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی هوا با توجه به شرایط جوی ، پدیده اینورژن (وارونگی و  پایداری هوا ) در این فصل از سال ، بیشتر از هر موقع دیگر تاکید نمود.
وی همچنین به اهميت طرح هایی مانند طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از سوزاندن این گاز در فلرهای نفتی و استفاده به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی اشاره کرد. 
 در ادامه مسئولین شرکت صنايع پتروشیمی، شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان اقدامات صورت گرفته و طرح های دست اقدام شرکت های تحت مالکیت خود را تشریح و اهمیت رعایت و تعهدات محیط زیستی در منطقه را در کنار تولید جزء وظایف خود دانستند.
 همچنین بخشدار مرکزی و دهیار روستای هفت شهیدان با تأیید بر خواسته منطقی و به حق مردم منطقه و استفاده از محیط زیست سالم و مشکلات منطقه را بیان نمودند. 
در پایان جلسه مقرر گردید تا  پروژه مطالعاتی در رابطه با آلودگی هوای منطقه هفت شهیدان با توجه به جریانات جوی و تأثیر گذاری بر محیط ، مکان یابی و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر صنايع پتروشیمی،  راه اندازی سیستم پایش آنلاین صنعت پتروشیمی مسجدسلیمان ، تهیه و راه اندازی سیستم پایش آنلاین واحد نمکزدایی هفت شهیدان ، پیگیری اصلاح و بهسوزی فلر نمک زدایی هفت شهیدان، ایجاد کمربند سبز و احداث نهالستان کنار با مشارکت شرکت نفت و پتروشیمی صورت گیرد.