نتایج بررسی کارشناسی کف و لکه های سفید رودخانه کارون اعلام شد

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان - علی بنی عگبه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز گفت : به دنبال مشاهده کف و لکه های سفید رنگ در سطح گسترده بر رودخانه کارون ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز بررسی کارشناسی موضوع را در اولین ساعات مشاهده  آغاز نمود و نتیجه را به قرار ذیل اعلام نمود. 
وی اظهار نمود : در روز ۲۵ دی ماه لکه های سفید رنگ بر رودخانه کارون ، حد فاصل پل جزیره و پل سفید مشاهده شد که با بررسی میدانی و نمونه برداری های انجام شده مشخص گردید ، بیمارستان رازی اقدام به استفاده شدید از مواد شوینده و دترجنت ها نموده است. به گونه ای که  تصفیه خانه قادر به تصفیه حجم بالای ترکیبات سورفکتانت نبوده و با تولید کف زیاد موجبات آلودگی رودخانه را فراهم نموده است .
مسئولین بیمارستان مذکور در زمان بازدید و بررسی این اداره به محل احضار و از حیث کنترل و توقف فوری پیشامد توجیه گردیدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست افزود : ییمارستان مذکور به دلیل لزوم پاکسازی و گندزدایی بیمارستان  از مواد شوینده زیادی استفاده کرده و باعث آلودگی رودخانه و نگرانی عمومی گردیده است .در این خصوص اخطاریه زیست محیطی صادر و به بیمارستان ابلاغ گردیده و کماکان موضوع از ابعاد دیگر در حال پیگیری است.
 لازم بذکر است ، پس از ۴۸ ساعت از مشاهده اولین لکه سفید و پیگیری این اداره هرگونه تخلیه شوینده به رودخانه قطع و هیچ گونه لکه ای بر سطح آب مشاهده نگردید.