در هفته درختکاری و منابع طبیعی هزار اصله نهال حرا در ساحل گوبان آبادان کاشته شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- محیط بانان ، نیروهای منابع طبیعی و صیادان بومی به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی در راستای پویایی و سرسبز کردن ساحل گوبان هزار اصله  نهال حرا در وسعت ۱۵ هکتار کاشتند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: هدف از کاشت نهال ها توسعه فضای سبز در سواحل است و این رویه را در روزهای آینده هم ادامه می دهیم.
علی فتحی نیا ادامه داد : رشد این نهال ها رونق زیستگاه حیوانات ،پرندگان و آبزیان را به همراه دارد که این امر نیز برای مردم منطقه سود آور است.

فتحی نیا افزود : ساحل گوبان که انتهای تالاب شادگان  محسوب می شود زیستگاه پرندگان مهاجر نیز می باشد . خور‌های «گوبان» و «گُواریَن» در سواحل چوئبده در ۳۰ کیلومتری آبادان واقع شده که از یک سو به تالاب شادگان و از سوی دیگر به خلیج فارس ارتباط دارند.

لازم بذکر است : حرا، گیاهی از تیره شاه پسند است. دانه آن روی درخت مادر می‌روید و نهال تولید می‌کند. سپس از درخت جدا می‌شود و داخل مرداب می‌افتد. جنگل حرا بر دریا و آب شور قرار دارد و این سازش با آب شور و شرایط نامناسب، از حرا یک گیاه استثنایی ساخته‌است.
نهال حرا نیاز به نگهداری ندارند و با آب و هوای منطقه نیز سازگار است .