مهار آتش سوزی در تالاب بین المللی شادگان

 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در جریان بازدید از تالاب بین الملی شادگان در مهار آتش سوزی در این تالاب مشارکت نمود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان -  محمد جواد اشرفی ، امروز ۵ فروردین ماه در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان در مهار آتش سوزی در این منطقه مشارکت کرد .

وی بعد از مهار این حریق گفت :  متأسفانه شاهد این بودیم که بر اثر بی احتیاطی قسمتی از تالاب بین المللی شادگان دچار آتش سوزی شد ، که با کمک همکاران اداره حفاظت محیط زیست شادگان توانستیم قبل از سرایت آتش به بخش های دیگر و گسترش در تالاب آن را مهار و خاموش کنیم . این آتش سوزی احتمالا در اثر بی احتیاطی گردشگران و یا صیادان غیر مجاز در منطقه رخ داده است.

اشرفی ضمن تاکید بر حضور مستمر محیط بانان در ایام نوروز در تمام مناطق حفاظت شده ، گفت : تمام محیط بانان استان خوزستان در حالت  آماده باش هستند و کار پایش و گشت و کنترل را بصورت مستمر انجام می‌دهند. 
او ادامه داد : از گردشگران می خواهیم تا در زمان حضور خود در محیط های طبیعی از  روشن نمودن آتش خودداری نمایند و در صورت نیاز قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آتش و خاکستر اطمینان داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن تاکید بر حفاظت از محیط زیست از مردم استان خواست تا در حفاظت از انفال الهی به محیط بانان کمک نموده و از رهاسازی زباله در محیط های طبیعی خودداری نموده و پسماندها را در کیسه جمع آوری و به مکان مناسب انتقال دهند.