برگزاری کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در دزفول

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از برگزاری نخستین کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در سال۱۴۰۱ خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- با حضور ادارات متولی و تاثیر گذار در حفاظت کیفی رودخانه دز ، کارگروهی با همین نام در محل فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار شد.
در این کارگروه که به دبیری اداره محیط زیست دزفول برگزار شد، گزارشی از وضعیت رودخانه دز و ورود پساب و پسماند به رودخانه ارائه و در ادامه مصوبات جلسه پیشین بررسی و به وظایف عملکردی هر کدام از ادارات آب و فاضلاب، شبکه بهره برداری آب، شهرداری، جهاد کشاورزی و بخشداری های تابعه این شهرستان در حوزه های مرتبط پرداخته شد.
امیر احسانیان معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در این کارگروه اهمیت توجه به سلامت شهروندان را برشمرد و ورود بیش از ۶۰ درصد فاضلاب خام شهری به رودخانه دز را  تهدیدی برای جامعه و زیستمندان این اکوسیستم تلقی نمود.
 وی خواستار تسریع اتصال فاضلاب کوی زیبا شهر به شبکه فاضلاب شهری بعنوان اولویت پروژه های اجرایی اداره آب و فاضلاب گردید.
مسعود نوری پور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز کارگروه مذکور را بخشی از شورای استانی حفاظت کیفی رودخانه کارون عنوان کرد و پاسخ گو بودن و عمل به وظایف توسط دستگاه های ذیربط را مورد تاکید قرار داد و نیز اجرای مصوبات این جلسه لازم الاجرا دانست.
 وی همچنین به مباحث مطرح شده در این جلسه از جمله بررسی وضعیت پمپ های برداشت کننده آب از رودخانه، ساماندهی و مدیریت مراکز تفریحی و کت های مشرف به رودخانه، آلودگی ناشی از تخلیه مواد روغنی توسط قایق ها و جت اسکی ها در رودخانه و همچنین جلوگیری از شستشوی خودروها در مسیر رودخانه اشاره کرد.
گفتنی است که کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز  از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت نموده و تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرعت تخریب و آلایندگی رودخانه دز داشته است.