برگزاری دوره آموزشی آشنایی با حقوق جزا ویژه پرسنل در مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان ، مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از اتمام دوره آموزشی آشنایی با حقوق جزا ویژه پرسنل شاغل در این اداره خبر داد.
یوسفی افزود : این دوره که به مدت 14 جلسه و از آذرماه سال گذشته آغاز شده بود توسط جناب دکتر نظرپور پژوهشگر پسا دکتری رشته فقه و حقوق اسلامی تدریس و در سال جاری به پایان رسید .
وی گفت : حق استفاده از محیط زیست سالم، یکی از حقوق بنیادین افراد محسوب می شود و نگهداری از آن تکلیف عمومی است . امروزه مسئله آلودگی محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین چالش های حقوق بشری محسوب می شود . دولت ها از حق حاکمیت انحصاری بر منابع طبیعی خود برخوردارند، اما مبتنی بر یک سری اصولی از جمله اصل تعهد به همکاری، اطلاع رسانی و کمک در مواقع اضطراری، حمایت و حفاظت از محیط زیست، الزام به پرداخت غرامت می باشند.
یوسفی در ادامه گفت : خلاءهاي قانوني مربوط به جايگاه و وظايف سازمان و در خصوص روابط ميان سازماني اين ارگان و ديگر سازمان ها و سرانجام مشکلات برون سازماني به همراه کمبودها و نبود برنامه هاي جامع توسعه پايدار کشور و عدم نظارت مجلس بر مسائل محيط زيستي ،زمينه ساز عدم مديريت جامع، يکپارچه و کارآمد محيط زيست کشور شده است.وی در پایان نیز بدلیل ارتقاء آگاهی و دانش حقوقی پرسنل این مجموعه از زحمات بی شائبه دکتر نظر پور مدرس این دوره برای وقت و توجهی که در این خصوص ارائه دادند ، تشکر نمود .