برگزاری جلسه ساماندهی صیادان هورالعظیم

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در روز شنبه مورخه ۱۵ مرداد ماه در سالن جلسات هنگ مرزی دشت آزادگان و هویزه و با حضور فرمانده هنگ مرزی، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات شهرستان هویزه و نمایندگان صیادان جلسه ساماندهی صیادان تالاب هورالعظیم برگزار گردید.
 محمد ساکی رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه در این خصوص گفت : در این جلسه که نمایندگان صیادان نیز حضور داشتند ، پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر گردید صیادان از مسیرهای مورد تایید محیط زیست و هنگ مرزی تردد نموده و از تردد از سایر مسیرها خودداری نمایند. همچنین محیط زیست با همکاری مرزبانی اقدام به دستگیری و امحای کلیه دستگاه‌های برقی که صیادان با استفاده از این دستگاه ها به روش غیر مجاز صید می نمایند، اقدام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه از دیرباز بخش عظیمی از معیشت صیادان منطقه حاشیه هورالعظیم از راه صید ماهی تامین می گردد و با استفاده از قایق های سبک و پارویی انجام می گرفته ، در این جلسه مقرر گردید از تردد قایق های موتوری بیشتر از ۲۵ اسب بخار  به صورت جدی جلوگیری بعمل آید و از ورود افراد سودجو که به دنبال استفاده از روش های غیرمجاز و استفاده از دستگاه های  الکترو شوکر در هور می باشند ، جلوگیری شود.