بازدید از آبشخورهای واقع در منطقه حفاظت شده کرایی

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در روز پنجشنبه مورخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ توسط پرسنل اداره محیط زیست هفتکل از محل دو آبشخور واقع در منطقه حفاظت شده کرایی در حوالی روستای سی‌مایلی بازدید بعمل آمد.

مسلم بربریان رییس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل با بیان این مطلب افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و خشک شدن غالب آنها در ایام گرم سال و‌ نیاز مبرم حیات وحش به آب جمعی از دوستداران طبیعت در روستای سی‌مایلی در اقدامی خودجوش اقدام به ساخت دو عدد آبشخور و تامین مستمر آب آنها از پهنه‌های آبی طبیعی واقع در اراضی اطراف نموده اند که با دعوت از اداره محیط زیست هفتکل پرسنل این اداره از محل آنها بازدید بعمل آوردند.

وی ضمن بازدید و بررسی نحوه ایجاد ، تامین آب ، نگهداری و رعایت سلامت آب موجود در آنها ، تقدیر و تشکر ویژه‌ای از دست‌اندر‌کاران این اقدام زیبا و محیط زیستی نموده و مشارکت جوامع محلی در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش را بزرگترین عامل در برقرار ماندن پایداری محیط زیست و گونه‌های بومی دانسته و همکاری متقابل ادارات محیط زیست و مردم را در این مسیر امری ضروری قلمداد کرد.

در ادامه پایش و بازدید میدانی از منطقه حفاظت شده کرایی در محدوده شهرستان هفتکل صورت پذیرفت که خوشبختانه مورد تخلفی مشاهده نگردید.