کلنگ پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی واحد انیدرید فتالیک در شرکت پتروشیمی فارابی

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ، استفاده از پساب بعنوان محصول اقتصادی حرکت در مسیر توسعه پایدار
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز سه شنبه نهم اسفند ماه کلنگ زنی پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی واحد انیدرید فتالیک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان انجام شد. در این مراسم محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت، امروز شاهد یک اقدام زیست محیطی در مجموعه شرکت های پتروشیمی بندر امام خمینی ره هستیم یک پروژه با ارزش اقتصادی و زیست محیطی خاص در حال انجام است. وی افزود پتروشیمی فارابی در سال های گذشته به دلیل دلایل مختلف یکی از شرکت های آلوده کننده منطقه بوده ولی امروز شاهد این هستیم که قصد و اراده مدیران این شرکت بر این استوار است که برای حل مشکلات زیست محیطی شرکت و رونق اقتصادی و سودآوری برنامه داشته باشند. او ادامه داد این پروژه باعث می شود که مواد دوری ریختنی و ضایعاتی که به منابع آبی منطقه وارد می شد و ایجاد آلودگی می کرد به عنوان یک محصول در چرخه تولید قرار گیرد و باعث سودآوری برای منابع ملی کشور باشد.
اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت در کشور ما منابع عظیم گاز وجود دارد که این باعث می شود تا ما قدر این انرژی را ندانیم و بدون برنامه از آن استفاده کنیم خوشبختانه این روزها شاهد تغییر نگرش و باور در مجموعه پتروشیمی‌ها هستیم و در مجموعه مدیران و تصمیم‌گیران این شرکت‌های پتروشیمی منطقه پروژه های عظیمی در راستای بهره گیری از منابع به عنوان یک محصول با ارزش استفاده شود و ما قدردانی این گونه حرکت های ارزشمند هستیم. و ادامه داد یک بخش مهم در اجرای پروژه این است که اجرای این طرح زیست محیطی به دست یک مجموعه دانش‌بنیان قرار است اجرا شود و این یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که ما بتوانیم از توان داخلی و نیرو های دانش بنیان برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم و امیدواریم این شرکت دانش‌بنیان نیز بتواند با استفاده از توان و تفکر مهندسان خود در اجرای این پروژه موفق باشد و از این توان بتوانیم برای حل مشکلات زیست محیطی منطقه نیز بهره گیری نماییم.
در این مراسم محمود فخرایی مدیر عامل شرکت پتروشیمی فارابی گزارش از اقدامات زیست محیطی و شرکت ارائه نمودند و گفت سیزده پروژه زیست محیطی با اعتباری بالغ بیست و هفت میلیارد و دویست میلیون تومان در این مجموعه درحال انجام است.لازم به ذکر است پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی واحد انیدرید فتالیک روش شیمیایی تصفیه ایزومریزاسیون کاتالیست با هدف حفاظت و صیانت از محیط زیست و رعایت قوانین و الزامات زیست محیطی و بهینه سازی مصرف حامل های انرژی و توسعه فرهنگ مصرف و توان تصفیه ده متر مکعب پساب در ساعت و قرار است در مدت دوازده ماه اجرایی شود .