زنگ زمین پاک با حضور جمعی از مسئولان، دوستداران محیط زیست و دانش آموزان در شهرستان آبادان نواخته شد

به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - آیین نواختن زنگ زمین پاک به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک، با حضور کارشناسان شرکت قیرسازی پاسارگاد، آموزش و پرورش و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان، در مدرسه دخترانه فرهنگ برگزار گردید.
 
رضا جاوید رئیس محیط زیست آبادان در این برنامه بر ضرورت حفظ زمین به عنوان یک ودیعه الهی تاکید و اظهار کرد: همه ما در قبال محیط زیست و زمینی که در آن زندگی می کنیم، مسئولیت داریم.
 
وی به نقش مهم دانش آموزان و خانواده ها در حفظ زمین پاک اشاره و تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان همیاران سازمان محیط زیست می توانند نقش مهمی در این بخش داشته باشند.
جاوید به لزوم آشنایی خانواده ها و دانش آموزان با انواع پسماند و روش های مدیریت آن اشاره و اظهار کرد: محیط زیست شهرستان در طول سال دوره های آموزشی متعددی را با هدف ارتقاء سطح آگاهی مردم برگزار می کند.
رئیس محیط زیست آبادان از برپایی جشنواره ها و مسابقاتی در همین ارتباط خبر داد و گفت: به مناسبت هفته زمین پاک، مسابقه ای دانش آموزی با موضوع پسماند و زمین پاک برگزار و به صاحبان بهترین آثار جوایزی اهدا گردید.