برگزاری مانور پاکسازی مدارس در شهرستان دزفول

بیش از 50 درصد از مدارس شهرستان دزفول تحت پوشش طرح خوزستان پاکیزه قرار گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان - طی مراسمی که با حضور کلیه مسئولان شهری دزفول در مدرسه دارالفنون شهید قاسم سلیمانی مهر شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت و تحسین اجرای موفق طرح خوزستان پاکیزه در این شهرستان، مانور نمادین اجرای طرح مذکور نیز برگزار شد.
مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این مراسم ضمن تقدیر از پاکبانان و سایر دست اندرکاران اجرایی این طرح به پاکسازی صورت گرفته روز گذشته در بخش مرکزی حدفاصل محور بن جعفر تا شهر منتظران با همکاری عوامل دهیاری و شهرداری مذکور اشاره کرد و افزود: امیدواریم طبق برنامه ریزی پیش بینی شده و در حال اجرا، همزمان با انجام برنامه های نمادین، عملیات اجرایی موثر نیز در سطح شهرستان بصورت متمرکز و محله به محله و همچنین بصورت ویژه با تقاضای مردمی صورت پذیرد.
نوری پور، دانش آموزان را سرمایه های اصلی خانواده ها دانست و گفت: در صورت عدم پاکیزگی مدارس و مسیرهای منتهی به آن ترغیب والدین برای حضور فرزندان در مدارس کاهش یافته، لذا در راستای طرح خوزستان پاکیزه با ایجاد طراوت و پاکیزگی، رفع موانع و خطرات مسیرهای ورودی، تامین روشنایی لازم، شستشو و فضای سبز کافی در مدارس منجر به ترغیب، تشویق و جذب دانش آموزان خواهد شد.

محمد عتاب اهوازی شهردار دزفول نیز در این مراسم با شرح اقدامات اجرا شده در طرح خوزستان پاکیزه گفت: برابر با قانون بخشی از درآمد شهرداری ها می بایستی در حوزه آموزش و پرورش هزینه گردد. لذا در استقبال از فصل بازگشایی مدارس تاکنون بیش از 50 درصد از مدارس شهرستان شامل افزایش سرانه فضای سبز و اقداماتی نظیر پاکسازی، رنگ آمیزی و خط کشی گردیده، لذا رویکرد شرعی و قانونی مجموعه اقدامات در حال اجرا را نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده می داند و در این راستا شهرداری دزفول علی رغم محدودیت های موجود به وظیفه خود در طرح خوزستان پاکیزه عمل خواهد نمود.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم ریاست شورای شهر دزفول و نیز ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان به لزوم همدلی و همکاری مسئولین شهری در پیشرفت این خطه تاکید نموده و طرح خوزستان پاکیزه را الگویی جهت ترویج مشارکت و روحیه تعامل میان ادارت دانستند.
در پایان این مراسم کلیه مسئولین شهری به رسم سنت اقدام به کاشت نهال در این مدرسه نمودند.