تشكيل دومين كارگروه حفاظت كيفي رودخانه كارون در شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: دومین کارگروه حفاظت کیفی رودخانه کارون در سال 94 در محل فرمانداری مسجدسلیمان به ریاست قنبری، معاونت فرمانداری مسجدسلیمان  و با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید.
در این جلسه قنبری  به بیان اهمیت رودخانه کارون و برگزاری جلسات آن در شهرستانهایی که تحت تأثیر می باشند پرداخت.
نجاتی رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان با ارائه موضوعاتی از قبیل حفاظت رودخانه کارون ،وضعیت استقرار صنایع در حاشیه منتهی به رودخانه بتوند و تمبی و معضلات محیط زیستی ناشی از آن پرداخت.
وی در ادامه گفت :مهم‌ترین منابع آلاینده‌های آب رودخانه تمبی و بتوند صنایع نفت و گاز ،فاضلاب شهری  و ... می باشدکه برای حل این مشکل باید تمامی ادارات و صنایع ذیربط  با یکدیگر همکاری، هماهنگی های لازم و نظارت های دقیق و مستمر را داشته باشند و در این راستا مصوباتی از جمله:استقرار اداره امور آب شهرستان ،حضور نمایندگان شرکت ملی مناطق نفت خیزدر جهت فعالیت های ناشی از عملیات حفاری، اکتشاف و جلوگیری از رهاشدن پساب های مربوطه به منابع آبی شهرستان ،نمونه برداری مستمر از منابع آب منطقه ،استقرار ایستگاه هیدرولوژی و.....به تصویب رسید.
بهروز نجاتی در پایان خواستار راهکارهایی برای کاهش منابع آلودگی رودخانه کارون ناشی از صنایع وراهکارهای محیط زیستی  در این باره شد و گفت :پسابهای صنعتی و حتی شهری باید مطابق با استاندارد تصفیه ثانویه در جهت مصارف مختلفی مثل آبیاری فضای سبز و.....استفاده گردد تا در کاهش آلودگی این رودخانه و حفاظت از آن اثرگذار باشد.