تخریب 25 محمیه و جمع آوری 11رشته تور در ادامه پاکسازی تالاب هورالعظیم در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، عملیات پاکسازی دامگاه های صید غیرمجاز پرنده در محدوده تالاب هورالعظیم استان خوزستان ادامه دارد.
حسن آقا شیرمحمدی سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: طی گشت و کنترل، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در مورخ 29 و 30 بهمن ماه سالجاری طی عملیاتی اقدام به پاکسازی بقایای محمیه ها و تورهای زنده گیری پرندگان مهاجر در مناطق بستان،رفیع،شط علی و سایر نقاط تالاب هورالعظیم که  از قبل شناسایی شده بودند،نمودند.در این عملیات گسترده 25 محمیه و 11 رشته تور تخریب و جمع آوری شد.
آقاشیرمحمدی گفت:متخلفین مالک دامگاه ها با توجه به حضور مداوم یگان حفاظت محیط زیست در منطقه تالاب هورالعظیم از این دامگاه ها متواری شده و نیروهای یگان با اقتدار نسبت به تخریب این دامگاه ها،حتی در خطرناکترین نقاط تالاب که سابقه درگیری با مأمورین را داشته اند،اقدام نمودند.
 سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در راستای مقابله با صیادان غیرمجاز برقی(الکترو شوکر) در تالاب هورالعظیم مأمورین یگان حفاظت محیط زیست خوزستان ،3 نفر متخلف را دستگیر نمودند و از آنها 400 قطعه ماهی و یک دستگاه الکترو شوکرکشف و ضبط گردید.
وی گفت:در این راستا همچنین دو شکارچی غیرمجاز و بدون پروانه شکار  که اقدام به شکار  یک قطعه باکلان کوچک و 3 قطعه سار نموده بودند،دستگیرشدند و از آنها 2 قبضه اسلحه نیز کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.  
در پایان ایشان ادامه داد:با توجه به حضور مداوم نیروهای یگان  حفاظت محیط زیست ، تالاب هورالعظیم این روزها برای متخلفین نا امن گشته است.