آموزش‌ زیست محیطی 156 هزار دانش ‌آموز خوزستانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: محیط‌یاران در چند سال آینده مسئولیت‌های بزرگی خواهند داشت و باید افرادی را که موجب تخریب محیط زیست در این چند سال شده‌اند، را بازخواست کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم گردهمایی بزرگ یک‌هزار نفری محیط‌یاران شهرستان‌های اهواز و کارون که امروز (7 اردیبهشت ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌یاران در چند سال آینده مسئولیت‌های بزرگی خواهند داشت و باید افرادی را که موجب تخریب محیط زیست در این چند سال شده‌اند،را بازخواست کنند.
وی افزود: مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان در این راستا تصمیم گرفته که به صورت گسترده به آموزش دانش‌آموزان در مدارس بپردازد؛ این آموزش‌های زیست محیطی چند سالی است که آغاز شده و بر اساس رصدهایی که در جامعه استان صورت گرفته، نتایج حاکی از اثرگذاری این طرح در بین دانش‌آموزان بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در این زمینه و در آموزش‌های محیط زیستی مستقیم و چهره به چهره، تاکنون 156 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان خوزستان آموزش دیده‌اند. از این تعداد، بیش از 85 هزار دانش‌آموز به 66 مدرسه شهرستان‌های اهواز و کارون تعلق داشته و بیش از 40 مربی به تدریس دانش‌آموزان پرداخته‌اند.
وی با اشاره به حضور 1000 محیط‌یار آموزش‌دیده در اجرای فاز چهارم طرح محیط‌یار در خوزستان گفت: در این زمینه مجموعه آموزش و پرورش استان بسیار کمک کرده است. مدیران و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با حداقل امکاناتی که داشته‌اند در این راستا بسیار فعال بوده‌اند.
لاهیجان‌زاده افزود: امید است که در آینده کتابخانه‌های محیط زیستی در مدارس استان خوزستان برپا شود.
علی بنی‌عگبه، رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز در این مراسم با اشاره به اجرای فاز چهارم طرح ملی محیط‌یار در 66 مدرسه شهرستان‌ اهواز و کارون در سال تحصیلی 94 ، 93؛ اظهار کرد: در این فاز و در چهارمین سال اجرای طرح محیط‌یار در شهرستان‌های کارون و اهواز، 44 مربی به آموزش محیط‌یاران ‌پرداختند؛ جامعه هدف این طرح نیز مقاطع اول و دوم‌مدارس ابتدایی بوده است.
وی با بیان این‌که حفاظت محیط زیست لازمه زندگی است و در این صورت، سلامت و بهداشت نیز تضمین خواهد شد، گفت: در این راستا خانواده‌های دانش‌آموزان نیز جهت آشنایی با اهداف طرح ملی محیط‌یار تحت پوشش آموزش‌های مجموعه آموزش پرورش قرار گرفتند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز ادامه داد: در این بخش، به بیش از 650 نفر از والدین دانش‌آموزان آموزش‌های زیست‌محیطی ارایه شد و همچنین 160 نفر از فرهنگیان آموزش‌های لازم را دیدند.
بنی‌عگبه با اشاره به این که هدف از اجرای طرح‌های ملی محیط‌یار آشنایی با مسایل محیط زیست است، عنوان کرد: در اجرای این طرح، 8 واحد از صنایع سبز به مجموعه محیط زیست اهواز کمک کردند.
لازم بذکر است در این گردهمایی از حامیان،مربیان و محیط یاران تقدیر بعمل آمده و محیط یاران با اجرای برنامه های شاد از قبیل نمایش و سرود،گوشه ای دانستنی های زیست محیطی خود را ارائه نمودند.