رفع تصرف 10/5هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده تالاب هور العظیم خوزستان از دست زمین خوازان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،  10/5 هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم خوزستان از دست زمین خوازان رفع تصرف گردید.
 مهرشاد احمدوندی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان در این خصوص گفت: با توجه به پیگیری های قضایی و صدور رأی قطعی رفع تصرف، زمین خوارن با بهانه های مختلف از تحویل و رفع تصرف اراضی خودداری می نمودند که با پیگیری و اخذ دستورات لازم از اجرای احکام کیفری دادگستری شهرستان دشت آزادگان با هماهنگی پاسگاه انتظامی محل، اراضی مذکور رفع تصرف و به منطقه حفاظت شده تالاب هور العظیم اضافه گردید.
 ایشان بیان نمود: با توجه به اینکه اراضی مذکور کشت گردیده بود، با سرکشی مداوم و اخذ دستور توقف عملیات کشت و کشاورزی از دادگاه رسیدگی کننده پرونده،در سال جاری از هرگونه کشت و عملیات بر روی عرصه مورد تخریب و تجاوز تا زمان رفع تصرف جلوگیری گردید، بطوریکه در زمان رفع تصرف پوشش گیاهی منطقه مجددا جست زده و در حال احیاء قابل رویت بود.
احمدوندی افزود:یگان حفاظت محیط زیست دشت آزادگان بدون هیچ گونه اغماض با متجاوزین به اراضی ملی خصوصاً اراضی منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم برخورد می نماید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیست دادگستری دشت آزادگان از مرجع محترم قضایی  معرفی می گردند.
شایان ذکر است،منطقه حفاظت شده تالاب هور العظیم خوزستان جز بکر ترین زیستگاه پرندگان بومی ایران می باشد که هر سال با سرد شدن هوا، پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق مدارهای شمالی کشور، کشورهای آفریقایی و روسیه به این تالاب مهاجرت می کنند.