جلسه همکاری بین اداره محیط زیست و دانشگاه پیام نور شادگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، جلسه بررسی همکاری های دو جانبه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست با رئیس دانشگاه پیام نور شادگان برگزار گردید. سید محمدحسن فقیه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان در این خصوص گفت: یکی از برنامه های جامع آموزش شهرستان در حوزه محیط زیست استفاده از ظرفیت های دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان شادگان در راستای نیازسنجی های اولیه برای یک همکاری هدفمند و اصولی به منظور دسترسی به اهداف آموزشی و فرهنگ سازی می باشد.
فقیه به  این موضوع نیز اشاره نمود که برای اینکه یک شهروند، علاقه مند به حفظ محیط زیست شود می بایست سطح آگاهی های عمومی از حیث اهمیت و لزوم توجه به موضوع محیط زیست در باور این شهروند ارتقاء داده شود و می بایست آسیب های وارده به انسان ناشی از تخریب و آلودگی وارده به محیط زیست را با حساسیت های خاصی به جوامع و گروه های مختلف اجتماعی شناساند.
وی در ادامه افزود: بر این مبنا یکی از ظرفیت های مطرح جهت بهره گیری از توانمندی های آموزشی و فرهنگی بهره گیری از ایده های دانشجویان و اساتید و همچنین آشنایی دانشجویان با مسائل روز زیست محیطی می باشد.
در این نشست کاظمی رئیس دانشگاه پیام نور شادگان ضمن استقبال از این ایده پیشنهاد داد تا برای اجرائی شدن برنامه ها و اقدامات در حوزه آموزش و فرهنگ سازی لازم است چهارچوبی برای کارتعریف بشود تا بتوان به شکل اصولی و منسجم تری فعالیت های محیط زیستی را دنبال نمود.
 وی در پایان اعلام کرد که این دانشگاه آمادگی کامل برای هر گونه همکاری با محیط زیست شهرستان در راستای نهادینه نمودن فرهنگ محیط زیستی در شهرستان را دارد و با توجه به تفاهم نامه ای که محیط زیست با مرکز فنی و حرفه ای شادگان دارد می توان از این فرصت نیز برای دانشجویانی که نیاز به طی نمودن دوره کارورزی می باشد استفاده نمود و دانشجویان با طی نمودن دوره مهارت فنی مذکور به شایستگی دوره آموزشیاری محیط زیست را برای بهره گیری در انتقال آموزش ها به سایر جوامع و مخاطبان  فرا بگیرند.