تخریب ۶ محمیه (دامگاه) در تالاب هورالعظیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،۶ محمیه در تالاب هورالعظیم تخریب شد.
حسن آقا شیر محمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، با بیان این مطلب گفت: نیروهای یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با همراهی نیروهای شهرستان هویزه و حمیدیه در ادامه عملیات پاکسازی تالاب هورالعظیم و تخریب دامگاه های صید پرنده و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در این تالاب، ۶محمیه تخریب گردید و ۳ رشته تور که برای صید پرندگان آبزی توسط متخلفین بر پا بود، جمع آوری شد.
وی در ادامه گفت:طی این عملیات دو نفر متخلف شکار و صید دستگیر شدند و از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری،یک قطعه پرنده چنگر نوک سرخ کشف و ضبط گردید.همچنین ۳ نفر متخلف بر پا کننده محمیه(دامگاه) توسط یگان حفاظت محیط زیست  دستگیر و جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
لازم بذکر است،چنگر نوک سرخ در آبگیرها، رودهای آرام، باتلاق ها ، علفزارها و در نیزارهای نزدیک آب به سر برده و لابلای پوشش گیاهی نزدیک آب آشیانه می سازد و گاهی نیز در آشیانه ی متروک پرندگان دیگر تولید مثل می کند. در ایران بومی و فراوان است.
این پرنده،33 سانتیمتر طول دارد. سیاه رنگ، با منقار و سپر قرمز، که انتهای نوک، زرد مایل به سبز است و خط سفیدی در پهلوها دیده می شود. دم این پرنده دائما درحال تکان خوردن است. در هنگام راه رفتن و شنا، سفیدی پشت دم آشکار شده و در پرواز خط سفید بالی دیده نمی شود. پاها سبز و در انتهای چسبیده به بدن قرمز است. پرنده ی نابالغ، کمرنگ تر، به رنگ خاکستری –قهوه ای و منقار تیره دیده می شود. در هنگام شنا، در حالی که سر و گردن را به جلو داده است با قدرت شنا می کند.