ادامه آموزش های محیط زیستی در مدارس عشایری منطقه حفاظت شده شیمبار و اجرای طرح آموزشی یک ساعت در مدرسه با محیط بان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در راستای اجرای طرح آموزشی یک ساعت در مدرسه با محیط بان، آموزش های محیط زیستی در مدارس عشایری منطقه حفاظت شده شیمبار انجام شد.

 محسن خیرالهی رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش همگانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این خصوص گفت:عشایر مهمترین بهره برداران منابع طبیعی هستند و بی شک ارتباط، نشست و گفتگو با آنها و افزایش آگاهی و دانش زیست محیطیشان نقش موثری در کاهش اثرات سوء در مناطق و جلب مشارکت آنها در حفاظت پایدار خواهد داشت. از این رو واحد آموزش همگانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره مدارس عشایر استان از سال تحصیلی 92-93 اقدام به ارائه آموزش های چهره به چهره محیط زیستی به دانش آموزان و معلمان مدارس عشایری حوزه منطقه حفاظت شده شیمبار نموده است. در سومین سال آموزش پیاپی دانش آموزان، طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه با حضور فعال رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا، سرپرست منطقه حفاظت شده شیمبار و محیط بانان شاغل در این منطقه در مدرسه مازور اناری، طویله و... آغاز گردید.

در این مرحله از آموزش محیط بانان ملبس به لباس یگان حفاظت محیط زیست در جوی صمیمی و با همکاری معلمان و مدیران مدارس، بر روی تک تک کلاس ها حاضر و با دانش آموزان از اهمیت حفاظت از مناطق، معرفی سازمان، معرفی وظایف و اهداف حفاظت، نحوه مشارکت بومیان در حفاظت بهتر مناطق و...گفتند.