برگزاري سومين جلسه كارگروه مديريت پسماند سال 95 در انديكا

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اندیکا در اوایل هفته جاری با حضور فرماندار، بخشداران و نمایندگان شهرداری و سایر دستگاه های مسئول به دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا در محل ساختمان فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا در این جلسه گفت: محیط زیست نعمتی ارزشمند است که می‌بایست ضمن حفظ آن،  به نسل‌های آینده منتقل شود و مسئولیت همگان در این خصوص مهم و حیاتی است. از آنجاییکه پسماند یک چالش اساسی شهرستان است و چیزی که برای ما مهم است تامین سلامت مردم می باشد لذا باید یک کار اساسی صورت گیرد.

وی ضمن تشريح اهميت موضوع پسماندها و مشكلات ناشي از آنها اظهار نمود، براي رسيدن به اهداف اين كار گروه بايد مصوبات آن با جديت تمام مورد توجه قرار گرفته و به مورد اجرا در آيد .

شالویی با اشاره به پايان مطالعات طرح جامع پسماند شهرستان اندیکا بر پيگيري شهرداري ها و بخشداری ها در اين زمينه جهت حصول نتيجه اشاره و نسبت به لزوم تجميع محل هاي دفن زباله و مديريت پسماندهاي پزشكي ، بيمارستاني و بي خطر سازي آنها قبل از دفن و يافتن راهكاري براي مديريت آن و جلوگيري از تخيله آنها در معابر و كنار جاده ها تاكيد نمود. در پایان با توجه به موضوعات مورد بحث، 10 مصوبه اجرایی در این کارگروه مصوب گردید.