گشت آبی جهت جلوگیری از صید غیر مجاز ماهی همزمان با فصل ممنوعه در تالاب هورالعظیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های دشت آزادگان و هویزه  جهت جلوگیری از صید غیر مجاز ماهی درفصل ممنوعه اقدام به گشت و کنترل آبی منطقه حفاظت شده هورالعظیم نمودند.

مهرشاد احمدوندی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان  در این خصوص گفت:با  دستور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان جهت گشت و کنترل نامحسوس در تالاب هورالعظیم ،با یک دستگاه قایق موتوری سازمانی و دو دستگاه خودروی سازمانی، توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان دشت آزادگان و هویزه شبانه اقدام به گشت و کنترل در تالاب هورالعظیم نموده و از صید غیرمجاز ماهیان در فصل تخم ریزی آبزیان و ممنوعه صید جلوگیری بعمل آمد.

 وی بیان نمود در عملیات مذکور تعدادی متخلف صید غیر مجاز ماهی دستگیر و  با تشکیل پرونده ،متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی  به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

 احمدوندی ادامه داد:همچنین تورهای نصب شده صیادان غیر مجاز در تالاب توسط محیط بانان جمع آوری شده و ماهی های به دام افتاده در تور که قابلیت رها سازی داشتند ، مجدداً در محل تالاب رهاسازی گردیدند.

وی  همچنین از گشت و کنترل  آبی تا پایان فصل ممنوعه جهت تخم ریزی ماهی و آبزیان در فصل تخم ریزی در رودخانه و تالاب هورالعظیم به صورت ویژه خبر داد.