نشست کارگروه حفاظت گونه در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان-در روز دوشنبه مورخ 3/7/96 در محل فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به ریاست آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول و با حضور رؤسا و نمایندگان ادارات محیط زیست دزفول، شوش، پارک ملی دز, رئیس ادارهحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول، دامپزشکی دزفول،شهرداری دزفول،بخشداری مرکزی و نمایندگان و مسئولان تشکلهای زیست محیطی دزفول و شوش برگزار گردید.

در ابتدای این نشست فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: «گوزن زرد ایرانی از جمله گونه های ارزشمند زیستی ایران است که در دهه های اخیر در معرض خطر انقراض قرارگرفته است و هدف از تشکیل کارگروه حفاظت گوزن زرد ایرانی تلاش در جهت حفاظت و جلوگیری از انقراض گونه با همکاری و همراهی کلیه ادارات و ارگانهای مرتبط و بویژه جوامع محلی و انجمنهای محیط زیست می باشد».

همچنین در این نشست فرماندار ویژه شهرستان دزفول در این خصوص گفت: « گوزن زرد ایرانی که اکنون تنها حدود 50 راس از آن در جنگل دز باقی مانده نیازمند حفاظت است و این مهم تنها با یاری مردم و سازمان های مردم نهاد امکانپذیر است.

وی آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حفظ این گونه مهم جانوری را بسیار مهم دانست و از آموزش و پرورش استان خوزستان خواست تا امکان معرفی این گونه جانوری را در مدارس شهرهای استان به ویژه دزفول و شوش محل زیست گوزن زرد ایرانی فراهم کند.

معاون استاندار با اظهار تاسف از اینکه توجه به محیط زیست در بسیاری از موارد کمرنگ است تاکید کرد: «در حفظ محیط زیست نگاه ویژه به سمت مردم است چرا که نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در حفظ محیط زیست مهم و اثر گذار است.

آصفی تشکیل دبیرخانه و کارگروه با محور گوزن زرد در استان خوزستان به ریاست استاندار خوزستان و فراخوان نهادهای مدنی استان برای کمک به حفظ این گونه کمیاب را ضروری دانست .

 

در ادامه برنامه حفاظت از گوزن زرد ایرانی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه و نمایندگان ادارات و تشکلهای زیست محیطی به بیان دیدگاه های خود پیرامون موضوع پرداختند.