تخریب 7 باب کوخه در شادگان و رها سازی پرندگان در تالاب شادگان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان- 7 باب کوخه در شادگان تخریب شده و 8 عدد کبوتر و  4 گنجشک که برای به دام انداختن پرندگان شکاری استفاده می گردید به همراه دو بهله سنقر و دو بهله سارگپه در طبیعت رهاسازی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- طی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان تعداد 7 باب کوخه صید پرندگان شکاری تخریب و 16پرنده رها سازی  شد .

سید محمد حسن فقیه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در این خصوص عنوان کرد : با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به تالاب بین المللی شادگان، متخلفین بسیاری برای صید و زنده گیری پرندگان کمیاب شکاری در عرصه های خشک تالاب شادگان حضور یافته و به ایجاد و احداث کوخه برای به تله انداختن و شکار این پرندگان اقدام می نمایند . لذا ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان طی گشت و کنترل مستمر خود موفق به شناسایی و تخریب7باب کوخه و زنده گیری پرندگانی ازجمله ( دو بهله سنقر ،دو بهله سارگپه 8 عدد کبوتر و 4گنجشک ) شدند.

 فقیه در ادامه گفتند: به رغم تلاش های ماموران یگان برای دستگیری این افراد متخلف در هیچ کدام از کوخه ها متخلفی مشاده نشد و پس از تخریب کوخه ها تمام پرندگان زنده گیری شده رها سازی گردید و به دل طبیعت برگشتند .

وی در ادامه افزود که هدف از شکار پرندگان شکاری که بسیار قیمتی و کمیاب نیز می باشند فروش آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سود جویی بیشتر متخلفان می باشد.

فقیه تاکید نمود که کاهش جمعیت این گونه های شکاری خاص بدلیل محدودیت های زیستگاهی و محدودیت های تغذیه ای در این چند سال گذشته و همچنین صید و زنده گیری با خطر حذف و ازبین رفتن این گونه های شاخص حیات وحش بیش از پیش نمود پیدا کرده است.