دستگیری متخلف شکار دراج در شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر یک نفر متخلف شکار غیرمجاز 2 قطعه پرنده حمایت شده دراج شناسایی و دستگیر گردید .

بهروز نجاتی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با بیان این خبر اظهار داشت : در پی عملیات گشت زنی نیروهای یگان این اداره در روز جمعه مورخ 8 دی ماه در حوالی روستای سه بنه از توابع این شهرستان دو متخلف در حین شکار شناسایی و با حضور مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شوشتر در محل بلافاصله اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب موتورسیکلت آنها مأمورین این اداره موفق شدند یکی از آنها را همراه با موتورسیکلت و ادوات شکار توقیف و دستگیر و از آنها لاشه دو قطعه دراج به همراه یک اسلحه شکاری و یک اسلحه بادی کشف و ضبط و متخلف بازداشت شده را راهی دادسرا نمایند .

گفتنی است دراج ، پرنده‌ای است از تیره ماکیان و بومی ایران و از جمله پرندگانی ا‌ست که به رغم حمایت‌های محیط زیست و شکار ممنوع بودن آنها ، طی سال‌های گذشته تا به امروز ، تعداد آنها رو به کاهش نهاده است . دراج بر روی زمین و بین گیاهان انبوه و نیزارها آشیانه می سازد .  پرنده نر به‌طور کلی سیاه است با خال‌ها و راه‌راه عرضی سفید به ویژه در پهلوها ، تارک و پس گردن قهوه‌ای ، نوار چشم سیاه ، پوش‌پرهای گوش و گونه سفید و نیم طوق پهن خرمائی در پس گردن دارد . پرنده ماده به طور کلی قهوه‌ای است با خط وخال سیاه و نخودی و یک لکه بزرگ خرمائی در پس گردن دارد ،  پرهای کناری دم در هر دو جنس سیاه است  . معمولا جفت جفت دیده می شوند . عموما خود را از انظار مخفی نگاه می دارد و به دشواری می توان آن را وادار به پرواز کرد .