پروژه های زیست محیطی پتروشیمی غدیر با روند مناسب در حال اجراست

بررسی اقدامات انجام شده در زمینه محیط زیست پتروشیمی غدیر ماهشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- روز سه‌ شنبه 12 دی ماه در نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و مدیرعامل پتروشیمی غدیر گزارشی از روند پروژه های زیست محیطی مجموعه غدیر ارائه شده و روند و پیشرفت این پروژه ها و تاریخ بهره‌برداری موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 در این نشست احمدرضالاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص مشکلات زیست محیطی گفت: گرفتاری‌های محیط زیست با مجموعه پتروشیمی ها مشکل جدیدی نیست. نگاه مجموعه صنعت در گذشته به محیط زیست با نگاه اولویت دار نبوده و آسیب هایی که به محیط زیست وارد شده است پرداخت و ادامه داد:منابعی مانند آب های زیرزمینی ، آورد رودخانه ها، نابودی جنگلها و منابع طبیعی به خاطر عدم رعایت الزامات زیست محیطی و توجه نکردن به این امر از حد و توان طبیعت خارج شده بود.

وی درخصوص توسعه پتروشیمی ها در بندرماهشهر گفت: این توسعه خارج ازظرفیت تحمل شهرستان است و محیط زیست شهرستان دیگر توان ایجاد صنعت جدید را ندارد و صنایع فعلی نیز باید با ایجاد تکنولوژی های جدید درزمینه محیط زیست آلایندگی خود را کاهش دهند.

لاهیجان زاده اقدامات انجام شده در پتروشیمی غدیر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بسیار خرسندیم از اینکه برنامه‌های اجرایی این شرکت برای بهبود محیط زیست  در حال به ثمر رسیدن است و اجرای این برنامه ها درحوزه مدیریت پسماند وصرفه جویی در مصرف آب وپساب را نوعی فعالیت اقتصادی زیست محیطی دانست و گفت: با صرفه ‌جویی در این حوزه می‌توان بسیاری از هزینه‌های انجام شده را به خوبی جبران کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مسئولین پتروشیمی غدیر خواست تا درکنارفعالیت های زیست محیطی توجه به توسعه فضای سبز و مشارکت در حفاظت از گونه‌های درخطرانقراض و سایرفعالیت های زیست محیطی نیز دیده شود.

دراین نشست مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: در گذشته درحوزه صنعت آثار و پیامدهای زیست محیطی چون به سرعت اثر نمی گذاشت دیده نمی شد ، مورد توجه نبوده و وقتی که اثرات این تخریب ها  بر سلامت و طبیعت آشکار می شود که جبران آن بسیار سخت و غیر قابل جبران است .

وی افزود: برنامه‌های محیط زیستی در پتروشیمی غدیر در حوزه‌های هوا ،پسماند و پساب تعریف شده و درحال اجرا  است و ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها ضمن خارج شدن از لیست صنایع آلاینده شایستگی دریافت لوح صنعت سبز برای این مجموعه را به دنبال داشته باشد.

 امین بیانک گفت: ازمجموع ۱۹ پروژه که در این مجموعه در حال انجام می باشد، 8 تا 9 پروژه مستقیما ًبا مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی های صنعتی در حال اجراست و تلاش همه مجموعه برای آن است که تا پساب خروجی هوای این شرکت به حد استاندارد و  حتی پایین تر از آن حد مجاز برسد که برای محیط زیست منطقه آسیبی در بر نداشته باشد و بسیاری از این پروژه ها طی یکسال آینده در این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید و این مجموعه آمادگی  بازدید از روند اجرایی آن را برای پرسنل و کارشناسان محیط زیست را دارد.