چهار نفر متخلف شکار یک قلاده رودک عسل خوار (گورکن) در پارک ملی دز دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- رضا قپانچی پور ریس اداره پارک ملی دز گفت: طی انجام گشت وکمین چندین ساعته در منطقه پارک ملی و اراضی کشاورزی شرکت کارون در حاشیه آن مامورین یگان حفاظت این اداره در نیمه های شب موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر شکارچی غیر مجاز حیوانات وحشی شده که از آنها تعداد سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط گردید.

وی افزود: طی بررسی های بیشتر و تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید که متخلفین اقدام به شکار یک قلاده حیوان حمایت شده و کمیاب رودک عسل خوار نموده که ضمن انجام صورت جلسه و معرفی به مراجع قضایی مبلغ چهل ملیون  ریال جریمه ضرر و  زیان وارده به طبیعت به جهت انجام شکار انجام شده از متخلفین اخذ و  ضمیمه پرونده تخلف آنها گردید.

شایان ذکر است منطقه پارک ملی دز زیستگاه حیوان حمایت شده و بسیار کمیاب رودک عسل خوار می باشد این نوع  گورکن عسل‌خوار از خانواده راسوسانان است و با اینکه گورکن نامیده می‌شود اما به راسوها و سمورها بیشتر شباهت دارد تا به گورکن ؛ جثه رودک عسل‌خوار به اندازه گورکن است اما آناتومی آن مشابه یک راسوی بسیار بزرگ است. رودک‌های عسل‌خوار در محیط‌های طبیعی در هر ساعت شبانه‌روز ممکن است به شکار بروند اما در مناطقی که انسان‌ها حضور دارند بیشتر شبگرد هستند.